close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לצאת לטיול מאורגן בחו"ל ולהרגיש כמו בבית

מערכת שורשכג חשוון, תשעח12/11/2017

ההנאה מטיול מאורגן לחו"ל בעלת ערך עליון במיוחד כאשר מדובר על שילוב של שמירת מסורת במקום זר!

תגיות:
טיול לחו"ל הוא חוויה יוצאת דופן המאגדת בתוכה עולמות חדשים, נופים מדהימים, תרבותיות שונה ומגוונת ואווירה של חופשה מרגיעה ומהנה. ישנם סוגים רבים של טיולים לחו"ל התלויים במשתנים שונים כגון הרכב משפחתי, גיל המטיילים, מקום היעד הרצוי, טיול של אחרי הצבא, נופש קבוצתי ועוד. בין כלל האפשרויות ניתן למצוא טיולים מאורגנים לחו"ל אשר הופכים את החופשה לקלה יותר ונינוחה.

כאשר יוצאים לטיול מאורגן לחו"ל עולות מחשבות רבות על אופי המסע המתכונן והדבר הופך למורכב יותר כאשר מדובר במנהגי התרבות היהודית ושמירתם במדינות זרות. כיום, ניתן לראות טיולים מאורגנים לשומרי מסורת המאפשרים קיום טיולים תוך התחשבות מושלמת ודאגה לכל הפרטים הקטנים.

יעדים נבחרים בטיולים מאורגנים
נהוג לחשוב כי על מנת לשמור על הצביון הדתי של הטיול רצוי לטייל במדינות אשר הנגישות בהם אל מוסדות הדת נוחים. זוהי טעות נפוצה וניתן לראות כיום כי טיולים מאורגנים רבים אשר מיועדים לציבור שומרי מסורת יוצאים למקומות אקזוטיים כמו תאילנד, קניה, נפאל, מקסיקו, קמבודיה ועוד. החברות המציעות טיולים מאורגנים לחו"ל לשומרי מסורת מציעות בתי מלון ברמת כשרות גבוהה או מלונות הנמצאים בקרבתם של בתי חב"ד. האפשרות הזו מרחיבה את היריעה ועונה על הצרכים האישיים של חברי הקבוצה.

כשרות, כשרות, כשרות
אחד הדברים החשובים ביותר כאשר חושבים על טיול מאורגן לחו"ל עבור קהל שומר מסורת הוא כל נושא הכשרות. החיפוש אחר מסעדות כשרות, סופרמרקטים המוכרים מזון עם הכשר, חדרי אוכל עם מטבח כשר בבתי מלון ועוד. הנושא אומנם מורכב ביותר אבל בעת היציאה לטיול מאורגן כל השאלות הללו באות על פתרונן מהר מאוד. הטיולים הללו מעוצבים באופן ייחודי כך שכל בתי המלון ואכסניות האירוח בעלי הכשר או נמצאים בקרבתם של מסעדות כשרות. המדריכים המקצועיים יודעים בדיוק היכן נמצאות החנויות הנכונות והדוכנים הכשרים.

שמירה על צביון יהודי מסורתי
טיולים לחו"ל נבנים באופן אישי ובהם ניתן לשלב סיורים באתרים רבים החולקים דתות ותרבויות מגוונות. טיולים מאורגנים לחו"ל המיועדים לציבור שומר מסורת מכוונים יותר לשמירה על צביון יהודי ובכל אזור ומקום תהיה תמיד נגיעה מכוונת ונרחבת אל היהדות – ביקור בבתי כנסת ידועים, סיור במוזיאונים, כניסה לקהילה היהודית, סקירה היסטורית על רובעים שבהם חיו ועדיין חיים יהודים שומרי מסורת וכל זאת במטרה לחוות ולספוג את האווירה המיוחדת של יהדות בחו"ל.

שמירת שבת
אלמנט שמירת שבת הוא הנקודה המרכזית בכל טיול מאורגן לחו"ל. זמני כניסת השבת משתנים, החיפוש אחר בית כנסת, הכנת ארוחה משותפת הכוללת הדלקת נרות וקידוש, כל אלה ועוד מחושבים היטב כאשר יוצאים לטיול בחו"ל. ההערכות לקראת שבת מורכבת יותר מכל דבר אחר בטיול מאורגן לחו"ל, אך התכנון המוקדם מקל רבות והחברות אשר מציעות טיולים כאלה מתכננות מראש את כניסת השבת וכל האלמנטים הסובבים אותה, כך שאין כל צורך לדאוג.

ההנאה מטיול מאורגן לחו"ל בעלת ערך עליון במיוחד כאשר מדובר על שילוב של שמירת מסורת במקום זר. טיול מאורגן חוסך כאבי ראש רבים בכל הנוגע לכשרות, שמירת שבת, קירבה לבתי כנסת לקיום תפילות כהלכתם ועוד. מומלץ לשאול את כל השאלות העולות בנוגע לנושאים אלו לפני היציאה לטיול על מנת ליהנות באופן מושלם מטיול איכותי בחו"ל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה